Jedná se o nejběžněji používané plechy z konstrukční oceli. Jejich kvalitu, požadavky na zpracování a vlastnosti upravuje předpis EN 10025-2. Snadno se obrábějí a vyznačují se skvělou svařitelností. Využívají se pro nenáročné průmyslové nebo stavební realizace.
Potřebujete více informací? Zanechte nám svůj kontakt a my se vám do 3 dnů ozveme.
Vlastnosti a využití plechů z běžné konstrukční oceli podle EN 10025-2
Klasické plechy z nelegované konstrukční oceli vynikají svou pevností, dlouhou životností a odolností vůči opotřebení, což je dáno procesem výroby. Válcováním plechů za tepla totiž vznikají pevnější a méně křehké ocelové pláty. Jejich minimální mez kluzu začíná na 235 MPa. Plechy z konstrukční oceli, jejichž technické požadavky specifikuje předpis EN 10025-2, jsou vhodné pro všechny běžné svařovací procesy a dají se dále povrchově upravovat.
Hodí se pro nenáročné konstrukce, jako jsou mosty a mostní lávky, sportovní a průmyslové haly, části kolejových nebo motorových vozidel či důlních zařízení. Své využití najdou jak ve strojírenství a stavebnictví, tak i v dalších průmyslových odvětvích.
Vyberte si z široké škály rozměrů. Plechy dodáváme v rozměrech:
- délka: max. 18 000 mm,
- šířka: 1 000–3 200 mm,
- tloušťka: 5–100 mm,
- hmotnost: max. 12 500 kg.
Uvedené rozměry jsou pouze přibližné. Výsledná podoba závisí na kombinaci jednotlivých parametrů a materiálové specifikaci. Po domluvě jsme schopni vyrobit plechy do délky 21 000 mm a tloušťky 200 mm. Pro více informací nás kontaktujte.
Ekvivalentní značení ocelí
EN 10025-2 | EN 10025+A1 | DIN 17100 | BS 4360 | NFA 35-501 |
---|---|---|---|---|
Jakost S235JR(C) | S235JRG2(C) | RSt 37-2 | 40 B | E 24-2 |
Jakost S235J0(C) | S235J0(C) | St 37-3U | 40 C | E 24-3 |
Jakost S235J2(C) | S235J2G4(C) | St 37-3N | 40 D | E 24-4 |
Jakost S275JR(C) | S275JR(C) | St 44-2 | 43 B | E 28-2 |
Jakost S275J0(C) | S275J0(C) | St 44-3U | 43 C | E 28-3 |
Jakost S275J2(C) | S275J2G4(C) | St 44-3N | 43 D | E 28-4 |
Jakost S355JR(C) | S355JR(C) | – | 50 B | E 36-2 |
Jakost S355J0(C) | S355J0(C) | St 52-3U | 50 C | E 36-3 |
Jakost S355J2(C) | S355J2G4(C) | St 52-3N | 50 D | – |
Jakost S355K2(C) | S355K2G4(C) | – | 50 DD | -4 |
Základní charakteristiky jednotlivých jakostí
Značka oceli | Minimální mez kluzu ReH2) [MPa] |
Mez pevnosti Rm [MPa] |
Minimální tažnost [%] |
Minimální nárazová práce KV [°C/J] |
CEV max.1) | Tloušťka 5) [mm] |
Tloušťka pro variantu (C) [mm] |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S235JR(C)/1.0038(1.0122)4) | 235 | 360–510 | 24 | +20/27 | 0,35 | 5–100 | 5–303) |
S235J0(C)/1.0114(1.0115) | 235 | 360–510 | 24 | 0/27 | 0,35 | 5–100 | 5–303) |
S235J2(C)/1.0117(1.0119)4) | 235 | 360–510 | 24 | -20/27 | 0,35 | 5–100 | 5–303) |
S275JR(C)/1.0044(1.0128)4) | 275 | 410–560 | 21 | +20/27 | 0,40 | 5–100 | 5–303) |
S275J0(C)/1.0143(1.0140) | 275 | 410–560 | 21 | 0/27 | 0,40 | 5–100 | 5–303) |
S275J2(C)/1.0145(1.0142)4) | 275 | 410–560 | 21 | -20/27 | 0,40 | 5–100 | 5–303) |
S355JR(C)/1.0045(1.0551) | 355 | 470–630 | 20 | +20/27 | 0,45 | 5–100 | 5–303) |
S355J0(C)/1.0553(1.0554) | 355 | 470–630 | 20 | 0/27 | 0,45 | 5–100 | 5–303) |
S355J2(C)/1.0577(1.0579)4) | 355 | 470–630 | 20 | -20/27 | 0,45 | 5–100 | 5–303) |
S355K2(C)/1.0596(1.0594)4) | 355 | 470–630 | 20 | -20/40 | 0,45 | 5–100 | 5–303) |
- Platné pro tloušťky do 30 mm, větší tloušťky podle normy
- Platné pro tloušťky do 16 mm, větší tloušťky podle normy
- Podle normy
- Po dohodě v souladu s AD2000–Merkblatt W1/W10
- Větší tloušťky do 200 mm po dohodě
Realizace
Stanice metra Střížkov v Praze, ČR
Jedná se o unikátní ocelovou konstrukci střechy stanice metra, která se skládá ze dvou 160m oblouků a samotné střechy. Rok realizace: 2006.
Spotřebovaný materiál: cca 1 000 tun plechů.
Výstavní pavilon BMW ve Frankfurtu nad Mohanem, Německo
Moderní a nadčasová konstrukce v sobě nese eleganci a čisté linie. Její design koresponduje s vystavenými novými modely úspěšné automobilky. Rok realizace: 1999–2000.
Spotřebovaný materiál: cca 100 tun plechů.