Jedná se o plechy z konstrukční oceli, které vynikají zvýšenou odolností vůči atmosférické korozi, jejich kvalitu, požadavky na zpracování a vlastnosti upravuje předpis EN 10025-5. Najdete je také pod názvem Atmofix. Řadí se mezi patinující oceli, a proto nevyžadují další povrchové úpravy. Využijete je pro nejrůznější architektonické aplikace i jako nosné ocelové konstrukce mostů nebo stožárů v přenosových soustavách vysokého napětí.
Potřebujete více informací? Zanechte nám svůj kontakt a my se vám do 3 dnů ozveme.
Vlastnosti a využití plechů Atmofix z konstrukční oceli podle EN 10025-5
Plechy Atmofix z konstrukční oceli skvěle odolávají povětrnostním vlivům a vynikají zejména svou zvýšenou odolností vůči atmosférické korozi. Mají totiž schopnost vytvářet patinu, která výrazně zpomaluje vznik a průběh koroze. Díky ní plechy nevyžadují žádné povrchové úpravy, jako jsou například antikorozní nátěry. Plechy Atmofix z konstrukční oceli, jejichž technické požadavky specifikuje předpis EN 10025-5, také skvěle odolávají vlivům atmosféry s obsahem síry a mají minimální požadavky na údržbu. Jsou tak ekonomicky výhodnou a ekologičtější volbou.
Jejich vysoká odolnost zajistí dlouhou životnost všech aplikací. Nabízí širokou škálu využití a jsou vhodné i pro špatně přístupné konstrukce, u kterých by se v budoucnu jen těžko opravovaly nátěry. Hodí se hlavně na stavby mostů, ale setkáte se s nimi také u konstrukcí komínů nebo kouřovodů či stožárů. Použijete je i při stavbě lodních kontejnerů, opláštění budov nebo pro tvorbu venkovních uměleckých děl. Díky svým vynikajícím vlastnostem a jedinečnému vzhledu najdou využití v mnoha nejen průmyslových odvětvích.
Vyberte si z široké škály rozměrů. Plechy dodáváme v rozměrech:
- délka: max. 18 000 mm,
- šířka: 1 000–3 200 mm,
- tloušťka: 5–100 mm,
- hmotnost: max. 12 500 kg.
Uvedené rozměry jsou pouze přibližné. Výsledná podoba závisí na kombinaci jednotlivých parametrů a materiálové specifikaci. Po domluvě jsme schopni vyrobit plechy do délky 21 000 mm a tloušťky 200 mm. Pro více informací nás kontaktujte.

Ekvivalentní značení ocelí
EN 10025-5 | EN 10155 | SEW 087 | CAN/CSA - G40.21-M |
---|---|---|---|
Jakost S355J0W | S355J0W | - | - |
Jakost S355J2W | S355J2G2W | WTSt 52-3 | 350AT |
Jakost S355K2W | S355K2G2W | - | - |

Základní charakteristiky jednotlivých jakostí
Značka oceli | Minimální mez kluzu ReH2) [MPa] |
Mez pevnosti Rm [MPa] |
Minimální tažnost [%] |
Minimální nárazová práce KV [°C/J] |
CEV max.1) | Tloušťka [mm] |
---|---|---|---|---|---|---|
S355J0W/1.8959 | 355 | 470–630 | 20 | 0/27 | 0,52 | 6-80 |
S355J2W/1.8965 | 355 | 470–630 | 20 | −20/27 | 0,52 | 6-80 |
S355K2W/1.8967 | 355 | 470–630 | 20 | −20/40 | 0,52 | 6-80 |
S355J4W | 355 | 470–630 | 20 | −40/27 | 0,52 | 6-80 |
S355J5W | 355 | 470–630 | 20 | −50/40 | 0,52 | 6-80 |
- Platné pro tloušťky do 16 mm, větší tloušťky podle normy
Realizace
Dálniční most Rojek v Ostravě-Svinově, ČR


Dálniční most na D47 vede přes Polaneckou spojku, rybník Rojek a železniční trať. Most tvoří dva souběžné spojité nosníky o délce necelých 590 m. Rok realizace: 2004–2005. Spotřebovaný materiál: cca 2 000 tun plechů.
Dálniční most v Ostravě, ČR


Jedná se o dálniční most na D47 přes řeku Odru v Ostravě. Stavba je dlouhá 402 m. Rok realizace: 2001–2002. Spotřebovaný materiál: cca 4 000 tun plechů.